Steeds meer dokters willen wel helpen met het afbouwen van medicijnen als antidepressiva, maar weten niet goed hoe ze dat aan moeten pakken; ook omdat ze er te weinig ervaring mee hebben.

Gelukkig kunt u als patiënt een belangrijke eerste stap zetten door alvast het adviesformulier in te vullen, waarmee een ervaren apotheker een voor u passend traject kan adviseren.

Werkwijze:

1. Print het formulier uit* (opent in een nieuw venster)
  2. Vul het in
  3. Maak een scan en stuur die door naar uw dokter
  4. Of neem het mee als u een afspraak hebt
  5. Uw arts kan bij akkoord een handtekening en stempel plaatsen
  6. Stuur het vervolgens naar het adres onderaan het formulier
  7. U of uw arts krijgen het advies, waarna de benodigde recepten van www.taperingstrip.nl
    geschreven en gefaxt/gescand en gemaild kunnen worden naar de Regenboogapotheek
  8. U ontvangt de medicatie via de post

*U vindt het ook op pag. 3 van de betreffende bestelset op www.taperingstrip.nl

Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft of tijdens het afbouwen zal krijgen;
mail ons via info@verenigingafbouwmedicatie.nl en u ontvangt elke dag binnen 24 uur antwoord.

Belangrijk: onverhoopte klachten tijdens afbouwen zijn reden om het schema aan te passen.

Blijf er niet mee doorlopen! Maar ga terug naar de dosis waarbij het nog goed ging en houd dat 2-4 weken vol. Overleg met uw dokter en vraag om een recept voor een ‘stabilisatiestrip’.

Deze vindt u ook via de bestelset van uw medicatie op www.taperingstrip.nl

Na deze periode kunt u verder met afbouwen in een langzamer tempo.

Krijgt u klachten buiten kantooruren? Mail ons en we denken met u mee.

Het is handig als u bij de start een ‘short cut’ (telefonisch- of online consult) met uw dokter afspreekt, zodat u snel uw schema kunt aanpassen.

Veel afbouwinformatie is ook te vinden via www.vergoedingafbouwmedicatienu.nl