Patiëntenvereniging Afbouwmedicatie behartigt de belangen van mensen die op een verantwoorde wijze de dosering van hun medicatie willen verlagen. Of helemaal willen stoppen.
Het doel van de vereniging is tweedelig:

–        Meer bekendheid krijgen voor het afbouwen van medicatie
–        Vergoeding van afbouwmedicatie in het basispakket van de zorgverzekering

Bekendheid geven aan het afbouwen van medicatie doet de vereniging onder meer door het geven van voorlichting aan zorgverleners, die een belangrijke rol spelen in de begeleiding van het afbouwen, het geven van lezingen aan betrokken partijen, het verstrekken van informatie aan leden en patiënten en tot slot door het bezoeken van congressen.

In de media en op congressen vertegenwoordigt de vereniging de patiënten die worstelen met de afbouw van medicatie.

De strijd voor de vergoeding voert de vereniging afbouwmedicatie door het voeren van juridische procedures en door overleg met de zorgverzekeraars. Zorg instituut Nederland, de Tweede Kamer,  het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport zijn belangrijke gesprekspartners.

Onderschrijft u onze doelstellingen?
Word dan nu lid.