Apeldoorn, 17 april 2020

Vandaag ontvingen we onderstaande brief van de Regenboogapotheek.

De brief heeft een scherpe toon. We hebben daar begrip voor. Het is in principe ons streven om ons doel op een zo vriendelijk mogelijke manier te bereiken. Echter moeten we helaas vaststellen dat dit niet altijd lukt.

De Regenboogapotheek is veel behandelaars en patiënten van dienst bij het verwezenlijken van de zorg bij het afbouwen van psychofarmaca en opioiden. Dat gebeurt d.m.v. het leveren van afbouwmedicatie op maat in een taperingstrip.

Net als de Vereniging, vernemen ook zij  veelvuldig van patiënten dat zorgverzekeraars (behalve DSW en ENO) weigeren die noodzakelijke medicatie te vergoeden. Als patiënten de moeite kunnen opbrengen een klacht bij de SKGZ (Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeraars) in te dienen, vangen zij ook daar bot. Er bestaan gerede twijfels over hun  behandeling van klachten op de  vereiste individuele gronden.

Krijgt u ook zo’n teleurstellend antwoord op uw klacht? Laat het ons weten.

De desbetreffende brief vindt u hier.

Met vriendelijke groet, blijf gezond!                                  Pauline Dinkelberg, voorzitter