ApKeldoorn, 21 januari 2021

De Vereniging Afbouwmedicatie heeft een klein, slagvaardig bestuur. Met gelukkig een groter aantal actieve leden, die bijvoorbeeld helpen als standbemanning bij congressen. Mensen met afbouw-ervaring die in staat zijn de problemen van patienten goed te verwoorden!

We zijn de enige categorale vereniging die zich bezighoudt met afbouwen van psychofarmaca en alles wat er mee samenhangt. Het niet-vergoeden van afbouwmedicatie,  maar ook ‘het leven na het afbouwen’.

Onze belangrijkste informatiebron bent u!  We leren iedere dag meer over de gevolgen van het gebruik van psychofarmaca en de vaak moeilijke weg om er weer van af te komen.

Deze kennis willen we natuurlijk inzetten; niet alleen voor alle toekomstige ‘afbouwers’ en hun behandelaren, maar ook voor de mensen ‘die aan de knoppen zitten’; de beleidsmakers.

Om dat onafhankelijk, niet beinvloedbaar te doen, is ons advies gratis.

Het ministerie van VWS en de koepelorganisaties, zoals MIND,  kunnen dus met de hand op de knip onze hulp inroepen als er beslissingen op stapel staan, beleidsplannen moeten worden gemaakt etc.

Omdat er deze week een ‘noodkreet’ *van die koepelorganisaties naar buiten kwam over de bedreiging van het advieswerk door geldgebrek, hebben we nog maar ‘ns een brief gestuurd over ons zeer concurrerende tarief van 0 euro.

Pauline Dinkelberg