Apeldoorn, 24 oktober 2021

Het is alweer even geleden, maar vervult ons nog steeds met trots; het tot ridder geslagen worden van ons wetenschappelijk boegbeeld en zeer gewaardeerde dr. Peter C. Groot.

Afbeelding

Dit vond plaats in Utrecht tijdens het Nationale Psychose Congres op 30 september jl.

Burgemeester van dienst was mevrouw Sharon Dijksma, die in haar toespraak een soort ‘toekomstige terugblik’ schetste van de huidige tijd waarin ieder verstandig mens weet dat afbouwmedicatie noodzakelijk is voor velen om hun psychofarmaca, zoals antidepressiva, op een veilige manier te kunnen verminderen of stoppen.

In die toekomst zal ook met groot ongeloof worden gekeken naar het beeld van ‘beleidsmakers’ die deze innovatie hardnekkig, op het pathetische af, proberen tegen te houden.

Dat zoveel patiënten van dit besef nog steeds niet de vruchten kunnen plukken, maakt ons bij tijd en wijle erg boos en verdrietig.

De feestelijke onderscheiding geeft de burger moed om door te gaan met het vragen van aandacht voor de belangrijke mogelijkheid van afbouwmedicatie om de gezondheid van velen te verbeteren.

Zie ook het bericht van UMC Utrecht

Pauline Dinkelberg