Apeldoorn, 20 oktober 2022

Twee dagen geleden (18 oktober) spreekt Wieke Paulusma tijdens het begrotingsdebat VWS over afbouwmedicatie.

Hieronder de link om het filmpje te bekijken:

Wat is nu belangrijk? De reactie die van de minister Kuipers wordt gevraagd. Gaan we daar weer maanden op wachten?

We raden de minister aan om zijn antwoorden te checken op juistheid! De antwoorden op de kamervragen van Wieke Paulusma en Liane den Haan (fractie Den Haan) wemelden van de onjuistheden. Dat is hem behoorlijk aan te rekenen en beslist niet voor herhaling (in welke vorm dan ook) vatbaar!

Toen wij daar de minister vervolgens op wezen, kregen we een ultra-korte reactie van de directeur Geneesmiddelen en Medische Technologie, mevr. de Rooij, waarin zij zegt:  Mijn  brief van 8 juli 2022, die ik op verzoek van de vaste commissie voor VWS aan de Tweede Kamer heb verstuurd in reactie op uw petitie, zet de huidige stand van zaken rond afbouwmedicatie op een rij.

Daar klopt dus niets van! In de antwoorden op kamervragen verwijst de minister naar een onderzoek ‘OPERA’ dat op 8 juli al 8 maanden geleden wegens gebrek aan deelnemers gestopt is! (Het deel OPERA-afbouwen; waar het om gaat).

Pauline Dinkelberg, voorzitter VA