ALARM

Update 18 juni 2024: we hoorden 19 dagen geleden een gerucht over suicidaliteit van een van de deelnemers van het TEMPO-onderzoek. In een eerder onderzoek met hetzelfde design was dat reden om het onderzoek te staken. We gingen er vanuit dat er snel gehandeld zou worden op ons alarm richting onder meer de Medisch-Ethische Commissie en de financier ZonMw. Omdat we niet zeker weten of zij de nodige maatregelen nemen, lichtten we op 14 juni jl. de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd in. Een reactie waaruit blijkt dat zij in actie kwamen na deze melding bleef uit tot nu toe.

Waarom slaan we zo heftig aan op een gerucht? Omdat er veel gelegen is aan het doorgaan van dit onderzoek en we bang zijn dat de neiging bestaat om het ‘onder de pet te houden’. Met het risico dat nog meer deelnemers in gevaar komen.

Zie hier voor onze andere motieven.

__________________________________________________________________________________

Apeldoorn, 25 mei 2023

We voelen ons genoodzaakt huisartsen en patienten te waarschuwen voor het TEMPO-onderzoek.

Lees in elk geval ons eerdere artikel hierover, zodat u goed beslagen ten ijs komt in een eventueel gesprek hierover met uw arts.

Zie ook het bericht in de Volkskrant ‘Onethisch en overbodig onderzoek’.

Vragen altijd welkom via info@verenigingafbouwmedicatie.nl    Ook als u aan andere onderzoeken meedoet of mee wil doen en/of problemen ervaart.