Beste leden, bezoekers website!

Na de zitting op 3 oktober jl. in de bodemprocedure tegen VGZ, kregen we op 19 december jl. de uitspraak van de rechter.

We begrijpen dat iedereen erg benieuwd is naar de consequenties voor de vergoeding We willen de berichtgeving hierover zorgvuldig doen en dat kost even tijd. Het vonnis wordt nu bestudeerd en de details uitgewerkt.

We begrijpen ook de haast die gevoeld wordt; aan het einde van het jaar kunt u immers overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Van DSW weten we vrijwel zeker dat die de afbouwmedicatie ook in 2020 gaat vergoeden.

Intussen hebben we vandaag deze e-mail gestuurd aan alle patiënten die recent hun beklag deden over afwijzing en de vaak  onnavolgbare of afwezige  argumentatie en miserabele communicatie van de zorgverzekeraars.

Wordt vervolgd!

Op 19/12 jl. ontvingen we de uitspraak van de rechter in onze zaak tegen VGZ.

We hebben reden om blij te zijn! Op belangrijke punten is winst geboekt.

Globaal gezegd; afbouwmedicatie voor SSRI’s en SNRI’s wordt erkend als oplossing voor mensen die met de hoge, geregistreerde doseringen niet veilig kunnen afbouwen. En vloeibare medicatie mag niet langer gezien worden als verplichte tussen-en overstap.

Met deze twee zinnetjes proberen we een uitgebreid en ingewikkeld vonnis samen te vatten en dat is de reden dat we het hier even bij moeten laten.

De komende dagen werken we hard aan de ‘vertaling’ in een verhaal waar u als patiënt iets mee opschiet!

Het vonnis kunt u lezen via www.rechtspraak.nl/zoeken in uitspraken, zaaknummer NL18.23783

Met vriendelijke groet, PRETTIGE FEESTDAGEN !

Vereniging Afbouwmedicatie, Pauline Dinkelberg