Apeldoorn, 11 juli 2021

Samen met twee patienten hebben we een kort geding aangespannen tegen VGZ.

Zij weigeren afbouwmedicatie in taperingstrips te vergoeden, ondanks het feit dat hun behandelend artsen deze met goede redenen voorschreven.

Vindt u het ook onbestaanbaar dat VGZ op de stoel van de arts gaat zitten en het voor mensen die taperingstrips nodig hebben, maar niet zelf kunnen betalen, onmogelijk maakt om verantwoord van de pillen af te komen?

Steun ons en kom naar de zitting op 22 juli a.s. om 9.15 uur bij de Rechtbank Gelderland, locatie Arnhem. Adres: Walburgstraat 2-4, 6811 CP Arnhem.

Lees hier de informatie van de Rechtbank. Aanmelden is nodig en kan tussen 15 en 19 juli. Zaaknummer: 389305

We zijn al zo lang bezig! Elke dag beginnen mensen aan antidepressiva, waarschijnlijk zonder dat ze weten hoe moeilijk het kan zijn om er mee te stoppen (56%). De Vereniging Afbouwmedicatie krijgt een constante stroom e-mails van mensen die hiermee te maken krijgen. Daarin klinkt de frustratie door van het gedwarsboomd worden door de zorgverzekeraars van iets wat ze eigenlijk zouden moeten toejuichen; het initiatief van verzekerden om gezonder te worden.

Lees bijvoorbeeld dit verhaal. Het is in 2017 gepubliceerd en er is nog geen sikkepit veranderd.