Aanvulling 9 mei 2022:

Ewout schreef een belangrijk addendum over voorschrijven en afbouwen van psychofarmaca; zowel voor patienten als voor voorschrijvers. Voor als je wilt beginnen met medicatie, maar ook als je wilt afbouwen!

Apeldoorn, 20 maart 2022

Gisteren was de boekpresentatie van ‘Wie is er nou eigenlijk gek’ van Ewout Kattouw.

Een bijzondere bijeenkomst waarbij door diverse sprekers verbazing werd uitgsproken over de behandeling in de ggz gedurende 25 jaar die Ewout heeft ondergaan. Daar valt een heleboel op aan te merken (‘ziekte’ behandelen i.p.v. de mens), maar het bijzondere is dat Ewout het niet laat bij kritiek. Hij schreef het boek over z’n ervaringen en richtte tegelijkertijd de Stichting Pill op. Deze stichting wil verbetering teweeg brengen in de ggz door wetenschap en ervaringskennis te bundelen. Dus behandelaars en patienten samenbrengen.

Een belangrijke partner voor de Vereniging Afbouwmedicatie! Want op de website staat:

Stichting PILL vindt dat er te snel, te veel en/of te langdurig psychofarmaca worden voorgeschreven, wat grote risico’s met zich meebrengt. Daarom bevordert PILL een verantwoord gebruik van psychofarmaca vanuit een breed perspectief. We doen dit door een actief platform te bieden waarbij we alle vormen van kennis bundelen en diverse activiteiten ontwikkelen om de positie van de hulpvrager te versterken.

De stichting hoopt op donaties van verhalen en van middelen om hun activiteiten te ontplooien!

Pauline Dinkelberg, voorzitter