Apeldoorn, 17 juli 2021

Vandaag een artikel in het Financieel Dagblad over de waanzinnige situatie waar we in beland zijn m.b.t. de vergoeding van afbouwmedicatie in taperingstrips.

Wereldwijd wordt  met enthousiasme gereageerd op deze Nederlandse innovatie, maar in het ‘gidsland’ zelf is een dwaze en schadelijke strijd gaande.

Dwaas omdat er geen enkel redelijk argument bedacht kan worden om patienten de kans te onthouden op een veilige manier van hun pillen af te komen.

En schadelijk omdat velen het na een of meer mislukte pogingen niet meer aandurven en een leven voor zich zien waarin ze noodgedwongen medicatie moeten blijven slikken, die ze niet meer nodig hebben en waar ze dagelijks de bijwerkingen van moeten verduren.

Vereniging Afbouwmedicatie heeft samen met 2 patienten een kort geding aangespannen tegen VGZ over het negeren van ‘medische noodzaak’ voor de vergoeding van antidepressiva.

Belangstellenden zijn welkom bij de zitting: op 22 juli a.s. om 9.15 uur bij de Rechtbank Gelderland, locatie Arnhem.

Adres: Walburgstraat 2-4, 6811 CP Arnhem. Vanaf 15/7 tot 19/7 is aanmelding mogelijk via https://aanmeldenpubliek.rechtspraak.nl/

Hier vindt u informatie over onder meer de corona-maatregelen in de Rechtbank.

Zaaknummer: 389305

Laat ons  graag weten of het u gelukt is toestemming te krijgen via info@verenigingafbouwmedicatie.nl