Geachte lezers,

Vandaag stuurden we onderstaande brief naar de minister en de leden van de commissie VWS

Apeldoorn, 26 september 2019

Geachte minister, commissieleden VWS van de Tweede Kamer,

Vandaag, 26 september 2019, is de eerste verjaardag van het Multidisciplinair Document ‘Afbouwen SSRI’s & SNRI’s’.

In een feeststemming zijn we vandaag echter niet.

De Vereniging Afbouwmedicatie en patiënten moeten helaas vaststellen dat het document nog steeds geen verbetering in de situatie rond het, vaak moeizame, afbouwen van antidepressiva, heeft gebracht.

De lagere doseringen die volgens het document nodig zijn voor een belangrijke groep patiënten, zijn nog steeds alleen beschikbaar voor degenen die het kunnen betalen.

Tijdens de vergadering Pakketbeheer op 26 juni jl. vergeleek de minister de vergoeding van afbouwmedicatie met ‘schuifkaas’.

Op deze trieste verjaardag gaat de Vereniging Afbouwmedicatie een ‘schuifkaas’* schenken aan de Verswinkel van de Voedselbank in Den Haag. Gebeurt er toch wat nuttigs met dit thema in deze stad!

*zie bijlage voor de tekst op de aangeboden ‘schuifkaas’.

KROKODIL 6
Met vriendelijke groet,