9 feb. 2020

Net als bij de Vereniging Afbouwmedicatie, komen er via het eSpreekuur van psychosenet veel vragen binnen .

We plaatsen hieronder de vacature voor een vrijwilliger bij eSpreekuur.

PsychoseNet is sinds 2015 hét online platform rondom psychose en bereikt jaarlijks circa 2 miljoen mensen. Om de redactie te ondersteunen zijn wij op korte termijn op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die het leuk vinden om een bijdrage te leveren aan het up-to-date houden van het eSpreekuur.

Wat is het eSpreekuur

Op het PsychoseNet eSpreekuur kunnen mensen laagdrempelig, gratis en anoniem vragen stellen aan verschillende experts op het gebied van psychose, stemming, medicatie, behandeling en herstel. Het eSpreekuur is een belangrijk en veel bezocht onderdeel van PsychoseNet, waar in de afgelopen jaren al duizenden mensen zijn geholpen met een professioneel en persoonlijk antwoord.

Wie zoeken wij?

We zijn op zoek naar vrijwilligers die zich specifiek willen inzetten binnen het eSpreekuur van PsychoseNet. Wekelijks komen hier 60-80 nieuwe vragen binnen die beoordeeld, geredigeerd en geplaatst moeten worden.

Wij zoeken iemand die:

• Ruimdenkend is en zich in de visie van PsychoseNet kan vinden;
  • Ervaring met of kennis van psychische kwetsbaarheden en de GGZ heeft (hoeft zich niet te beperken tot psychose)
  • Communicatief vaardig en tekstueel sterk is;
  • Goed met een (eigen) computer/laptop overweg kan;
  • Zijn of haar weg kan vinden op internet en social media;
  • Enthousiast en leergierig is;
  • Zelfstandig vanuit huis kan werken;
  • 4-8 uur per week beschikbaar is, voor minimaal een half jaar;
  • Ouder is dan 18 jaar.

Wat ga je doen?

De door onze ‘PsychoseNet Experts’ beantwoorde vragen binnen het eSpreekuur worden nooit automatisch op de site gepubliceerd. Ze worden stuk-voor-stuk beoordeeld op geschiktheid voor online publicatie en waar nodig geredigeerd. Als vrijwilliger binnen het eSpreekuur help je mee om de instroom van deze reeds beantwoorde vragen te verwerken en op PsychoseNet te publiceren.

Wat bieden we?

• Waardevol vrijwilligerswerk binnen hét online platform op het gebied van psychose en stemming;
  • Een dynamische, online omgeving waar je veel kunt leren en bij kunt dragen;
  • Training en begeleiding met betrekking tot je werkzaamheden;
  • Werk dat je vanuit huis op je eigen pc/laptop uitvoert;
  • Circa één dagdeel per halfjaar een teambijeenkomst in het UMC Utrecht;
  • Reiskostenvergoeding en een vrijwilligersovereenkomst.

Lijkt het je leuk om als vrijwilliger een bijdrage te leveren aan PsychoseNet eSpreekuur?

Mail dan je motivatie en een korte beschrijving van jezelf naar redactie@psychosenet.nl o.v.v. ‘Vrijwilliger eSpreekuur’. Je ontvangt binnen twee weken een reactie.