Apeldoorn, 28 maart 2023

Minister Ernst Kuipers kreeg tijdens het Geneesmiddelendebat op 22 maart jl. van verschillende kamerleden de vraag waarom de vergoeding van afbouwmedicatie nog steeds niet is geregeld.

Zijn antwoord houdt in dat hij ‘specifieke meldingen’ wil krijgen van patienten, naasten en zorgverleners. Hij voegde eraan toe dat hij het liefst ziet dat deze meldingen naar de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) worden gestuurd.

Wij werken daar natuurlijk aan mee en hebben vandaag een brief gestuurd met een behoorlijke stapel meldingen die we eerder verzonden, maar waarop we nooit een (inhoudelijke) reactie kregen.

Misschien hebt u ook al eens een melding naar de NZa  gestuurd over het niet vergoeden van taperingstrips?

Welke reactie kreeg u toen van de NZa?

Laat het ons weten via info@verenigingafbouwmedicatie.nl