Apeldoorn, 29 december 2020

Op de valreep van het nieuwe jaar, kregen wij het bericht dat VGZ geen contract meer heeft met de Regenboogapotheek.

Wat gaat dit betekenen voor VGZ-verzekerden die afbouwmedicatie nodig hebben? Hier krijgen wij t.n.t. geen duidelijkheid over. VGZ geeft ons, na herhaaldelijk verzoek, geen lijst van grootbereiders die deze medicatie maken. Omdat die er niet zijn?

We schreven een ingezonden brief die op  18 december jl.  geplaatst is in de krant BN de stem.

Komt u in de problemen door deze situatie? Schrijft uw arts in overleg met u een ander schema voor dan wat uw ‘eigen’ apotheker kan leveren? Laat het ons weten via info@verenigingafbouwmedicatie.nl

Let op: tabel 3 is uitsluitend een voorbeeldtabel!  Afbouwen volgens het Multidiscplinair Document houdt in: afbouwen op maat van de patient. Zie blz. 6 van dit document. Tussendoseringen zijn mogelijk, ook voor het traject voorafgaand aan de ‘laagst geregistreerde dosering’ . Stabiliseren ook, dus de lengte van het afbouwtraject kan voortdurend aan verandering onderhevig zijn.

We kunnen ons voorstellen dat dit een ingewikkeld verhaal lijkt; vraag ons om verduidelijking van uw eigen situatie!

Pauline Dinkelberg